EN
EE
LV
LT
RU
МАРКЕТИНГОВЫЕ СТРАТЕГИИ
НОВЫЕ ИДЕИ

MANIFESTS

0

20.06.2010.

Ieskatīsimies taisnībai acīs - reklāmas nozare ir pÄ“cpusÄ“. MÄ“s varam sapÅ«st vaigus, iedomāties, ka esam nez kādi guru un spÄ“lÄ“t "Mad Men", bet tas viss nemainīs galveno faktu: Baltijas reklāmas un mārketinga līmenis ir kritiski zems.

Bet pat šobrīd mÄ“s nespÄ“jam saprast to, kur ir mÅ«su problÄ“ma. Jā, mÄ“s atzīstam, ka nozare ir sliktā situācijā, bet nesaprotam tās patiesos iemeslus. MÄ“s esam gatavi apvainot jebkuru, kas vien ienāk prātā: krīzi - pasaulÄ“ un Latvijā, klientus - par to, ka samazina budžetus un noraida idejas, konkurentus (tas ir viens otru) - par dempingu, ideju zagšanu, kreisajiem tenderiem... Esam gatavi vainot visus, izņemot paši sevi.

Tikai mÄ“s paši esam vainojami tajā, kas notiek. MÄ“s visi kopā un katrs no mums atsevišÄ·i esam vainīgi, ka nozare piedzīvojusi gandrīz divkāršu kritumu. Tieši mÄ“s paši esam vainīgi budžetu samazināšanā. Visas nozares, kas ir cietušas no krīzes ir problemātiskās nozares, tās, kuras pašreiz atrodas tur, kur patiesi pelnījušas atrasties. Un mÅ«su nozare ir pelnījusi tieši to, kas ar viņu pašreiz notiek.

Tas, kas ir efektīvs, to negriež. Tas, kas nes labumu - netiek samazināts. Neatsakās no tā, kas ir vÄ“rtīgs. Un ja reiz mārketings un reklāma ir neefektīvi, nenes labumu un tiem nav nopietnas nozīmes biznesā - tiem ir īstā vieta bÅ«t tur, kur esam.

MÄ“s strādājam slikti. MÅ«su idejas ir vājas. Tās nenes klientiem peļņu. Klientu ieguldījumi mÅ«su idejās - tie ir slikti ieguldījumi. Tieši tāpÄ“c esam zaudÄ“juši tik daudz naudas. Tagad mums ir tik daudz, cik patiesi mÅ«su idejas ir vÄ“rtas.

Teiksiet, mÄ“s godīgi darām savu darbu. Vai tad mÄ“s nemānām klientus, kad prasām samaksu par pakalpojumiem, kas nav nosauktās cenas vÄ“rti vai arī vispār nav nekā vÄ“rti? Vai mÄ“s nemānām, kad prasām samaksu par procesu nevis rezultātu? Reklāmas nozare nenes atbildību par rezultātu un iešÄ·iļ klientam spÄ“les kauliņus stabilas naudas plÅ«smas vietā. Daļa kauliņu vinnÄ“, bet lielākā daļa - nÄ“. Vai tad to no mums sagaida tie mÅ«su klienti, kuru vienīgā doma nav personīgie procenti no pasÅ«tījumiem?

Kas mums ir jādara lietas labā?

1. Jāsāk atbildÄ“t finansiāli par saviem vārdiem - aprÄ“Ä·ināt honorāru, pamatojoties uz rezultātu.
2. Jāpārliecinās vai klients uzskata, ka honorārs ir adekvāts nospraustajam mÄ“rÄ·im.
3. Par galveno sava darba vÄ“rtÄ“šanas kritÄ“riju jānosaka mÄ“rÄ·a sasniegšanu un viss darbs ir jāvelta tikai un vienīgi tam.

No 2007.gada vidus mÅ«su mazās aÄ£entÅ«ras darbība ir bijusi un joprojām paliek eksperimentāla. Esam pierādījuši, ka var nenest zaudÄ“jumus no projekta, kas nav sasniedzis savu mÄ“rÄ·i, un nopelnīt vairāk par tirgus cenu, ja mÄ“rÄ·is ir sasniegts. Tas nozīmÄ“, ka sasniegt klientu mÄ“rÄ·us, aÄ£entÅ«rai ir ļoti izdevīgi. Pastāv ļoti daudz nianšu (dažiem - atrunu) kā piem., distribÅ«cija, serviss utt., kurus mÄ“s nevaram ietekmÄ“t, bet kas ietekmÄ“ gala rezultātu. Bet tomÄ“r, labāk ir izdarīt vismaz kaut ko pareizi, nekā nedarīt vispār neko.

MÅ«su aÄ£entÅ«ras modelis tālu nav ideāls, tas pilnveidojas un kāds noteikti izdomās savu modeli - daudz labāku. Patiesībā modeļiem, kas darbotos pÄ“c principa "procents no rezultāta" ir jābÅ«t daudz un dažādiem.

ProblÄ“ma slÄ“pjas tajā, ka, lai arī esam pirmie, bet, kamÄ“r neesam pietiekami lieli - mÄ“s neietekmÄ“jam tirgu. TāpÄ“c (un tas ir šī manifesta mÄ“rÄ·is) mÄ“s aicinām kādu no vadošajiem nozares spÄ“lÄ“tājiem sākt strādāt pÄ“c līdzīga modeļa. KļÅ«t pirmajam no lielajiem, diferencÄ“ties no citiem un mainīt tirgu. Tā, kā to kādreiz izdarīja Google. IespÄ“jams, tieši tas kļÅ«s par inovāciju reklāmas nozarÄ“ un izcels Latviju uz citu ES tirgu fona. Kad tad, ja ne tagad?


Deniss Razžigajevs


NAME
CODE
YOUR COMMENT
МАРКЕТИНГОВОЕ АГЕНТСТВО, КОТОРОЕ ЗА СВОЮ РАБОТУ НЕСЕТ ФИНАНСОВУЮ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ
ОПЛАТА НАШИХ УСЛУГ НАПРЯМУЮ ЗАВИСИТ ОТ ДОСТИГНУТОГО РЕЗУЛЬТАТА