Informācija medijiem
(07.07.2007.)
Mārketinga investīciju atdeves palielināšana.
Razzhigaev & Company uzņemas finansiālu atbildību par sniegto pakalpojumu rezultātiem.
Baltijas reklāmas tirgus trūkums – retais šī pakalpojuma sniedzējs ir finansiāli atbildīgs par sava darba rezultātiem. Aģentūru un mārketinga speciālistu honorārs ir atkarīgs no klientam veltīto stundu skaita, nevis no sniegtā pakalpojuma rezultāta. Nozares apgrozījums un reklāmdevēju budžeti pēdējo gadu laikā ir ievērojami auguši, ko nevar apgalvot par darba rezultāta garantiju.
Visās trīs Baltijas valstīs darbojas mārketinga pakalpojumu aģentūra Razzhigaev & Company, kurai ir principiāli atšķirīga darbības politika, tās pamatā ir finansiāla atbildība par sava darba rezultātiem.
“Pareizi izveidota un realizēta mārketinga stratēģija sniedz konkrētu rezultātu – pārdošanas apjomu pieaugumu. Citi reklāmas kampaņas efektivitātes rādītāji, kā piem., kreativitāte, zīmola atpazīstamības veicināšana, pamanītās reklāmas procents, protams, arī ir nepieciešami, bet, ja netiek panākts pārdošanas apjomu pieaugums – kopējais rezultāts ir uzskatāms par negatīvu”, stāsta Deniss Razžigajevs.
Mārketinga investīciju atgriešana jeb ROMI (Return on Marketing Investment) ir svarīgs rādītājs, lai novērtētu visas reklāmas nozares darbības efektivitāti. Tā uzskata Pīters Krīgs un Kevins Klensijs (Peter Krieg, Kevin Clancy, www.copernicusmarketing.com), ASV Mārketinga Asociācijas rīkotā konkursa finālistu grāmatas autori, kas ir publicējuši pētījuma rezultātus par reklāmas efektivitāti ASV tirgū. ROMI lielākajai daļai kompāniju izrādījās tikai 1-4%.
“Mūsu pētījuma rezultāti rāda, ka reklāmdevējiem būtu bijis daudz izdevīgāk noguldīt savus līdzekļus banku depozītos, nekā tērēt tos reklāmai”, šādu komentāru autori ir pievienojuši savam darbam.
“Apmēram 70% reklāmas kampaņu, kas tiek realizētas pasaulē, netiek nekādi vērtētas no efektivitātes viedokļa”, uzskata Aļona Andrējeva, Pēterburgas Universitātes menedžmenta fakultātes reklāmas programmas vadītāja.
Reklāmdevēju neapmierinātība pieaug un ir nepieciešams mainīt viņiem neizdevīgos spēlēs noteikumus. Pragmatisku aģentūru rašanās, kuras ir gatavas uzņemties finansiālu atbildību par sasniegto rezultātu – tā ir pēdējo 2-3 gadu tendence. Pirmās kompānijas parādījās ASV tirgū, vēlāk arī Eiropas Savienības valstīs. Šodien arī Latvijas tirgū ir uzņēmumi, kas uzskata reklāmu par investīciju instrumentu nevis mākslu. Tas apstiprina, ka ir pienācis atbildīgu aģentūru laiks.
“Mums ir tikai viens sniegto pakalpojumu vērtējums – jūsu biznesa pārdošanas apjomu pieaugums. Mēs orientējamies uz rezultātu – maksa par mūsu pakalpojumiem ir tieši atkarīga no sasniegtā rezultāta. Mūsu pakalpojuma cena tiek aprēķināta pēc formulas: pakalpojuma pašizmaksa + prēmija, kas ir atkarīga no rezultāta”, stāstot par kompānijas cenu politiku, uzsver D.Razžigajevs.
|